fredag den 21. januar 2011

Skriveøvelse dag 18: min bedste fødselsdag

Måske er jeg bare ikke i stand til at huske længere tilbage end to år. Måske er det rent faktisk rigtigt, at mange ting er blevet meget sjovere, jo ældre jeg er blevet.
For to år siden fyldte jeg 25 og var lige flyttet til Finland fordi jeg havde et helt umætteligt behov for at komme ud og væk. jeg kendte slet ikke nogen, og boede i en lejlighed på cirka 35 m2, hvor interiøret bestod af en seng, et bord og en stol jeg havde lånt, og en gammel madras og en malerstige jeg havde klunset. Jeg havde præcis to tallerkener og fem plastikkopper, og der kom en hel masse mennesker, jeg kender nu og der var musik og kage og drikkevarer og jeg endte med at sove i arm med ham jeg blev kæreste med deroppe, fordi nogen af gæsterne var faldet i søvn i sengen efter at vi have teste hvor mange der kunne ligge i den.

Året efter var jeg lige præcis kommet tilbage til København efter et år i udlandet og en sommer i telt, og stadigvæk helt rundforvirret over at være hjemme. Da kom den lille håndfuld som er mine allerbedste venner og vi hørte skramlede lp'er og fortalte røverhistorier og stod ude i nattelun gård og smugrøg.

I år holdt vi turbanfest med mærkelige drinks, fordi jeg havde arvet al min farmors vermouth og hendes kollektion af pudsige hatte og der var mængder med mennesker i kollektivet.

Ingen kommentarer: