torsdag den 13. januar 2011

Skriveøvelse dag 16; mit første kys

Det kan jeg overhovedet ikke huske. Det har med garanti været Fredrik eller Yngve eller Kim eller en af de andre drenge jeg gik på barneskole med i Oslo, til en eller anden fest, hvor vi skulle lege flaskehalsen pegede på, og en af de uheldige knægte fik til opgave at kysse mig, der var den rødhårede bebrillede giraf, og jeg har med statsgaranti protesteret intenst for at det skulle være lidt mindre pinligt for os begge to.
Jeg har stadigvæk problemer med at huske første kys, fordi indeni er jeg fortsat med at være hende den kiksede, der ikke rigtigt vil kysse på drenge, og flertallet af første kys, hvor man skal tage lidt mere mod til sig, er det sket ud på de senere timer, der har det med at være uskarpt i fremkaldningen.
Jeg synes alligevel også at det næste kys er vigtigere. For det meste helst med den samme, bare for at undgå misforståelser.

2 kommentarer:

Solvej sagde ...

Hvor er du da kedelig. Man skal da kunne huske sit allerførste kys. (altså ikke børne-kys, men det første 'rigtige'). Det er da en stor oplevelse.
Mit første var til en fest i Skovlunde, og han var noget ældre en mig, og rigtig sød, selvom jeg på ingen måde var vild med ham :) Dagen efter mente han at vi var kærester, og da jeg ikke kunne finde ud af at sige nej tak - ja, så var vi kærester et par uger den sommer ;)

Nina sagde ...

Desværre er det ikke en stor oplevelse for alle.
De der teenageår, dem behøver jeg ikke at huske medmindre jeg selv får en teenager en dag. Indtil da er de bare ubehagelige og godt glemt væk.