fredag den 7. januar 2011

Skriveøvelse dag 15; mine drømme

Idag tjekkede jeg. Vi er halvvejs.
For tiden falder jeg i akut udmattelsessøvn og kommer for det meste lidt senere op end jeg havde planlagt på forhånd og kan ikke huske hvad jeg drømmer. Det er bare en stor dunkelhed, der er alt for kortvarig. Zzzzzzz
Men under mere normale omstændigheder så kan jeg noget lidt mystisk: jeg ved at jeg drømmer, når jeg drømmer, dvs. bevidste drømme. Det er noget man kan lære ved lidt meditation, er effektivt mod dårlige drømme, bevirker at man oftere kan huske hvad man har drømt og det skulle efter sigende også virke også på børn, der har mareridt.
For midt vedkommende drejede det sig om den store Bussemand, der prøvede at komme og ta' mig om natten, mens jeg sov de uskyldiges søvn. Når han nu dukker op, ved jeg at jeg drømmer, og der slet ikke findes nogen bussemand og så vågner jeg. Helt uden panikangstens sved, fordi jeg har viklet mig helt ind i dynen og sparket til den jeg sover ved siden af, mens jeg i søvne er løbet fra bussemanden. Det er meget rart at slippe for. Selvom drømmemeditation lyder enormt flippet.

Ingen kommentarer: