søndag den 2. januar 2011

Det bliver et godt år

2010 sluttede med en af de hyggeligste og sjoveste fester jeg længe har været med til.
(men har I også bemærket at alle fester er blevet til gode fester her på det sidste selvom der er færre af dem?) På trods af, eller måske netop på grund af en høj grad af ædruelighed fik vi rent faktisk talt med hinanden om fjollede ting og vigtige ting og ting, der var spændende for teenagerne og ting der var spændende for de gamle - a.k.a. os på 26+. Vi spiste til det stod ud af ørerne, smurte hinanden ind i glimmermakeup og legede antikapitalistisk pakkeleg, hvor man kun må tage ting med, der allerede bare ligger derhjemme og flyder, og jeg var hende der tudede af grin over Solvej, der pakkede en gammel dykkermaske og et tandpastafarvet cardigansæt op og Lars, der fik alt dullegrejet, hvorefter de begge to iførte sig herlighederne.

Nytårsmorgen spistes der brunch og jeg lokkede nogen med ned og havbade i hullet i isen ved Kvik. I dag gik jeg ned og trænede og ned og kiggede på vandet og solnedgangen, der var helt kamprosa og dunkelblå.
Og nu, nu er årets første rigtige måltid maskintorsk med laks i stedet for torsk, og i aften skal glimmeret af og i morgen er det et nyt blankt år, der er begyndt med verdens flotteste solskin og jeg skal bare lige skrive lidt mere på specialet og så er 2011 helt mit til at lege med.

Ingen kommentarer: