torsdag den 6. januar 2011

Denne uge, skriveøvelse dag 12 (eller noget deromkring)

Mandag:
Morgenbad i Øresund og på pinden på RUC og fik omsat specialefrustrationer til behandling af dokumentet der bærer titlen: Ligestilling på hvilke præmisser, og indeholder lange overvejelser vedrørende nævnte dilemma, samt afsnittene den lækkende rørledning, Gender bias, implicit bias og den gammeldags mandschauvinist, Lighed, ikke enshed - det uretfærdige køn. I skal vist være ret glade for at jeg kan separere mellem privat og professionelt. Og jeg kom ikke med toget til trænin, for der var et tog på østerprut station, der var faldet af et rangerspor, og derfor var regionaltogene til og fra Roskilde aflyste.

Tirsdag:
Morgenbad i øresund og på RUC igen. Da var jeg gået lidt død i uretfærdigheden og overgået til kapitlet, der handler om hvad den der feminisme er for en fis. Der var tog at komme hjem med, så jeg kom i svømmeren og forsøgte at crawle efter Jes' instruktioner, hvilket resulterede i at vi blev enige om at jeg nok skulle begynde med at lære at trække vejret rigtigt, når jeg svømmer almindelig brystsvømning først.
Efter at prøve at inhalere hele øbrohallen gennem næsen uden at drukne og indtage flere liter klorvand og snottet hele bassinet til, fandt jeg ud af at det er muligt at puste ud under vand og ind over vand uden at få vand med ind.
Til aftensmad lavede jeg rosenkål, fordi jeg aldrig har fået rosenkål før, fordi min mor ikke kan lide det, og her små ti år efter at jeg er flyttet hjemmefra tænkte jeg at det var på tide at få en selvstændig mening om sagen. Det viste sig at rosenkål er ok i begrænsede mængder.

Onsdag:
RUC igen, stadigvæk på 'Hvad er feminisme for en fis?' Trøstede mig med wienerbrød fra kantinen. Tog til tiden, træning i roklubben, mine baller gjorde oprør, jeg tog billeder af mig selv i omklædningsrummet og bloggede ud til folkets underholdning og spiste æggemadder til aften.

Torsdag:
Std sent op og er på RUC og udskyder det der med 'Hvad er feminismen for en fis?' med at blogge og hente refernecebøger på biblioteket. Har en plan om ergometertræning igen idag, medmindre den onde kombination af sne og DSB sætter en stopper for det.

Fredag:
RUC igår, RUC i dag, RUC igen imorgen! Fredag plejer at være styrketræningsdag. Hvis jeg når det. Har bestemt at jeg skal i biffen og se Winter's bone og har tvunget ven med der får lov til at betale. Planlægger at medbringe særdeles velfyldt slikpose.



Lørdag:
Planlægger jeg at købe noget uldgarn til en trøje jeg er blevet lun på i min mors gamle bog med fiskertrøjeopskrifter. Den kan muligvis blive færdig når jeg er pensionist. Og flere uldundertrøjer. Det skal der også indhandles. Og så skal jeg nok skrive lidt.

Søndag:
Skriveskrive. Måske på RUC, hvis jeg kan overkomme at tage derned. Ellers på bibliotek.

OBS! jeg lover at finde på bedre titler til mine kapitler før jeg afleverer specialet. Desuden håber jeg på øget forståelse for uinspireret blogning - jeg er bare virkelig kedelig lige nu. Altså, rosenkål og svømmeture? Næh du, snart er jeg arbejdsløs akademiker og det skal nok blive spændende!
. 18

Ingen kommentarer: