mandag den 8. december 2008

Stockholm

Jeg tog båden til Stockholm med JP den her weekend. Godt nok ikke denne båd. Det er nemlig viking line. Vi tog med Silja line (man kan ikke fotografer båden man står på). Men de ser nogenlunde ens ud i mørke.

Jeg kunne bedst lide Gamlastan i Stockholm. Den er vist meget uhip og turistet. Men fin. Og resten af byen var fyldt med perkelen ruotsalaiset på julegaveindkøb, så det var værre end Magasin den 23 december. Jeg kan ikke lide så mange mennesker på en gang. Men jeg tror jeg ville synes at Stockhom var fin. Hvis det ikke var regnvejr, Og der var færre mennesker. Og man ikke skulle paniksightse det hele på 6 timer.

Konceptet med Stockholm-Helsinki bådene er det samme som Oslo-København. De er bare mindre. Og både finner og svenskere er generelt stivere, og bærer deres brandert dårligt. Der findes også en Turku-Stockholm linje, der slet ikke stopper i Stockholm, men bare vender om, og sejler de fulde finner tilbage igen. Kendt som the booze-cruise. You get me?
Der var franske akrobater. 

Se min fine kjole!

og JP var også fin! Vi spiste på "the happy lobster".
Hummeren er ikke glad længere...

Udsigt over Helsinki da vi kom hjem. Jeg tror det er det bedste vintervejr jeg har set i flere måneder.


Og jeg shoppede også: lyserød champagne, chokoladetrøfler, lakrids, cognac, to meget hemmelige julegaver, og en kolonorm pink hårsløjfe med glimmerpynt.

Ingen kommentarer: