søndag den 23. november 2008

weekend

Finland er mørkt og koldt. Den der kan gætte på hvilket tidspunkt af døgnet dette billede er taget, vinder en snebold..
skøjter!
Sara, rødvin og kastanjer. Vi forsøger ihærdigt at blive integreret.

Jeg kom ikke til fransk ostefest med rødvin..  Jeg havde for mange tømmermænd og så Edward Scissorhand i stedet... Desværre. Det er prisen for integration.  Men i dag (søndag) har jeg været ude at løbe  på skøjter med JP i blæsevejr og sne. Og bagefter til familiebesøg hos JP's bror, brorens kone og deres to små børn, der kiggede forbløffet på det underlige menneske der ikke kunne tale ordentlig... Til gengæld gad hun godt lege og så var alt jo fint.
Jeg forsøger at insistere på at tale finsk, og har anskaffet to bøger med finske digte, en med klassikere og en  med børnedigte. Jeg kan forstå børnedigtet der handler om kokosnødder..
   
myskihärkien maasta: den der kommer fra moskusoksernes land

og her er nogle nye finske ord:
patteri
bandit
krapula

Ingen kommentarer: