mandag den 25. august 2008

snart på vej igen

Jeg har fri idag, og muligvis resten af ugen, da Richard siger sit arbejde op i dag, og endnu ikke ved hvornår han begynder på det nye. Jeg håber lidt på at jeg får fri, så jeg har mulighed for at flytte til Tampere lidt tidligere end planlagt, så jeg kan ordne alle papirsager og få net til min mac! Der fölger en seng med lejligheden, åbenbart en enorm sag af en himmelseng, som jeg skal fremskaffe stärke mänd til at flytte fra kälderen og op til lejligheden, som heldigvis ligger på (höj) 1. sal, så det burde kunne lade sig göre at finde nogle til at hjälpe.
Det har väret halvskidt vejr, så jeg har lusket rundt ude i forstaden og löbet ture, skrevet en makaber novelle og set film. Ikke så superspändende. Idag har jeg planer om at tage på museum, og så har jeg en kaffedate med Charlotta, som er finlandssvensk og ven af Allan fra filo. Förste gang vi har fundet til at mödes; det var nu eller en gang til foråret.

Men jeg jo ude til kulturnat, og selvom det blev med et stärkt lokalt islät (vi endte med at höre rockkoncert og drikke öl på gaden, indtil det blev for koldt og vi gik på bar og drak flere öl. Jeg drak dog cider. Rabarber/jordbär er en for mig ukendt, men forblöffende god variant af Kopparbergs.) var det sjovt, mennesker myldrende overalt og jeg mödte nogle flere fine folk, bl.a. Alex fra NY som studerer lyd, og planlägger at starte sit eget pladeselskab i London. Underholdende pigebarn; det er lykkedes hende at overtale mig og Alex den enormt höje australier til at väre med i hendes enmandsband (der blev omtalt som vores band), jeg skal dog kun skrive tekster.
Gad vide hvad det ender med.

Ingen kommentarer: