onsdag den 20. august 2008

run like a villain

Jeg har taget min rastlöshed og gjort noget fornuftigt med den - köbt et par löbesko! Dermed var jeg ude at löbe igår og fandt vej til en lille skov med et klassisk finsk konference hotel (dvs. firkantet på en skäv måde), pippi langströmpe-huse og en blöd skovsti om en sö. Så jeg er en smule öm i stängerne. Det bliver nu stadig rart at få et rigtigt arbejde. Og jeg har nu fundet ud af at jeg ikke skal til politiet for at anmelde mit ophold i Finland, men til det lokale maistratti (magistrat). Og have min arbejdskontrakt med. Tror jeg nok.
Ellers har Richard og Suvi fundet en amerikansk pige der kan passe börnene förste halvdel af september, og så skulle der forhåbentligvis komme en ny au-pair. De har et par stykker i sigte.
På fredag er der kulturnat i Helsinki, der skal jeg ud med Sarah, der skriver phd i fysik heroppe og kommer fra Australien. Egentlig ret smart at lägge den i august, fremfor en kold måned som man gör hjemme i Kbh.
Og idag, gät hvad jeg har lavet! Jeg har passet börn! Det er sandt - ama´r halshug!

Ingen kommentarer: