onsdag den 6. august 2008

The Morphing Boat and the Magic Swings

Onsdag, jeg har nu passet börm alene hjemme i tre dage. Det er indtil videre gået fint, de opförer sig forblöffende fint og venter med at té sig til foräldrene er kommet hjem. Hvorvidt det er fordi jeg er en superskrap nanny aller stadig lidt fremmed er så et andet spörgsmål.. Den daglige rutine er noget i retnig af morgenmad, oprydning, evt indköb, madlavning, spisning af mad, oprydning igen, ud at lege i parken eller til en slags legestue, den lille sover imens, med snacks (frugt og bröd) bleskift, numsetörring ansigts- og håndafvaskning ströet udover hele programmet.
Jeg har iövrigt ikke net endnu og er derfor ikke at finde på skype, msn eller andet, da der alligevel må väre gränser for hvor meget jeg kan okkupere computeren. Af samme grund kommer der heller ikke nogle billeder i öjeblikket. Men jeg er faldet fint til, de er söde, Mor Suvi er söd og sympatisk, far Richard er britisk og ganske sjov.
Helsinki er faktisk tilsträkkelig lille til at den allerede nu er til at finde nogenlunde rundt i, dog mangler jeg lidt selskab til sigthseeing. Iövrigt har jeg först fri på et tidspunkt hvor de fleste museer er lukket.
I morgen er der et couchsurfermöde i Helsinki som jeg har tänkt mig at attendere og på fredag har jeg fået reklame fra udvekslingsstuderendemaillisten og der er både salsa og smart klub med "billige" drinks. Da jeg har weekenden fri skal noget af det nok undersöges närmere. Selvom tanken om at skulle alene i byen i et land hvor indbyggerne er berömt for deres antisociale tavshed og melankolske humör er en anelse skrämmende.

Jeg tager op til Tampere på mandag for at tjekke jobbet deroppe, samt kigge på lejlighed/värelse. Umddelbart lyder Min Helt Egen Lejlighed (på 38 m2) som en meget fristende mulighed. Jeg har også fået et finsk telefonnummer, så det danske sim-kort er p.t. ude af funktion. Hvis I föler behov for at have mit finske nummer, så send lige en kommentar, så mailer jeg det. Ellers? Tja, hverdagen sätter forblöffende hurtigt ind.

Ingen kommentarer: