lørdag den 2. august 2008

Grauuw! I am a lion!

Tredje dag i Helsinki. Vi var i zoologisk have (hele familien , dvs. mor Suvi, far Richard, börn Reece og Isabel og au pair mig + en af Suvis veninder, Katja), og så på fröer og slanger og löver og tigre og los og moskus og böfler og spurve og andre börn og ispinde...
Jeg har fået fremvist de forskellige parker, hvordan man tager toget (som er gratis hvis man har barnevogn med), hvor lägen og biblioteket og butikken og apoteket er. Jeg mangler stadig et finsk telefonnummer og et togkort, hvilket der har väret en del problemer med, men det skulle forhåbentligvis alt sammen komme iorden på mandag.
Foräldrene er söde, börnene er börn, Isabel render rundt og siger bladabadba og griner, Reece er genert, men dog ikke mere end at vi leger drage og gemmeleg, han har også allerede fået sit förste hysteriske anfald (ville have gummistövler og ikke sandaler på i 25 grader), så jeg er allerede en del af familien.
Indtil videre har jeg väret hjemme for at läre dem at kende, mest börnene selvfölgelig, men fra på mandag er det barnepasning om dagen og fr leg om eftermiddag/aften + näste weekend helt fri, börn og mor er på besög hos mormor. Så skal jeg ud og opdage bylivet i Helsinki! Planen involverer også at läre at finde rundt i Helsinki, så jeg kender det når jeg kommer tilbage fra Tampere. Alt vel indtil videre!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Skat.
Skønt at læse at du er kommet godt derop, og at familien ikke er væmmelige... Jeg skal på arbejde i morgen, og glæder mig slet ikke, men det skal jo nok blive ok. Jeg har brugt tiden på at nyde Ham Med Navlen og på at trøste Yvonne (!)
Nåh, jeg vil smutte igen, ville bare lige sige hej. Kan du ikke lige finde mig på skype? Jeg kan nemlig ikke finde dig. Ellers kan du måske bare logge på messenger...
Savner dig.
Kram fra Solvej