torsdag den 22. januar 2009

nina går i skole

Så har jeg haft min første undervisning i "Logikens historia" på svensk med nogle meget søde finlandssvenskere og "European media" på engelsk sammen med en masse andre udvekslingsstuderende. Deriblandt en RUC'er fra kommunikation....

Men det var godt, og Vincent har ok'et mine fag, og imorgen er jeg på ambassaden. 
Undervisningen virker til at være forståelig nok, og jeg kan også følge med på finlandssvensk selvom underviseren mumler ret meget. Jeg er ved godt mod, og synes det ser fint ud, selvom jeg nok får temmelig travlt. Det er nok meget godt jeg ikke har noget fjernsyn og en langsom netforbindelse. Så bliver overspringshandlinger lidt sværere. 

På vej hjem fra skole gik jeg de første par kilometer, for jeg har faktisk slet ikke kigget på den del af byen, og der er nogel indvandrerbutikker (!), og en kauppahalli, hvor man også kan købe lidt mere interessante madvarer, hvis nu jeg skulle få trang til at lave rigtig mad på 1,5 m2.

Og jeg fandt et par varme, flade, pæne vinterstøvler i røde kors! Hvilket er temmelig rart, for jeg er godt nok træt af at rende rundt i vandrestøvler, de er tunge, og de generer min æstetik.
Nu skal jeg til at spare lidt på pengene og huske at jeg er på SU, og ikke finsk løn (spørgsmålet er hvor stor forskellen egentlig er), men jeg har fundet ud af at der er en skøjtebane lige bagved mit kollegie! Og der vil jeg gerne suse rundt i piruetter. Eller noget. 
Så jeg ønsker mig også et par skøjter. Det må der være råd til.
Nå, mad og lektier; Wittgenstein, ham kender vi jo, og pandekager, for jeg har to æg der skal bruges.

4 kommentarer:

Solvej sagde ...

Ganske fin logik at æg der skal bruges må blive til pandekager :)
Forresten så klikker din tæller hver gang jeg går ind på min egen blog, fordi jeg "læser din fast", og kan se indlægene der... Bare så du ikke tror at du har en hemmelig stalker...

Anonym sagde ...

Nina, ang. skøjter, du har jo et par men de ligger måske hos Solvej? Jeg har et par som ikke bruges så meget, bange for at brække noget, jeg lever jo af at min krop er hel, dem vil jeg gerne sende op til dig, KH din mor

Anonym sagde ...

Hej Solvej: Den klikke rogså hver gang jeg selv skal ind og skrive et indlæg, så det passer ikke helt, Men ihvertfald er der nogen der læser. Meget rart at vide.

Hej mor:
Mine skøjter ligger hos Solvej, tror jeg nok. Du må gerne sende dine op, men jeg ved ikke helt om det kan betale sig, de vejer jo ret meget. Måske skulle jeg først se omm ikke jeg kan finde et par brugte her?
Nina

Anonym sagde ...

jeg sender mine skøjter i dag, så kan jeg ta' dem med hjem igen når jeg besøger dig