torsdag den 17. juni 2010

Stjålen inspiration

Jeg snuppede den her i en oprindelig svensk udgave fra livetihelsingfors.
Så behøver man ikke selv være kreativt inspireret.

Køn: Kvinde
Bor: København
Bor sammen med partner: Tja, i kollektiv med Ivan, Adam og Kathrine

Hvem er bedst til tekniske ting i forholdet?
Computere og sådan? Ivan? I virkeligheden tror jeg faktisk vi er ude i at være lige dårlige...

Hvem er bedst til at lave mad?
Mig og Adam. Uden tvivl.

Hvem laver mad til hverdag?
Nu plejer vi faktisk at lave mad hver især, fordi vi er alt for omkringosfarende til at spisetider og andet passer. Desuden foretrækker jeg en varieret vegetarkost (ahøm), Kathrine spiser brun sovs og gris, Adam lever helst af and og coq au vin, og Ivan spiser porrer og blomkål med bacon og spaghetti (jeg har ham mistænkt for at det er den eneste ret han kan).

Hvem laver luksusmaden?
Solvej. Og kokke på restauranter, hvor min mor og Steffen inviterer mig hen.

Hvem gør rent?
Det er nemmer at sige hvem der ikke gør rent. Det er en, der lidt ligner en varulv.

Hvem renser afløb?
Adam. Går jeg ud fra. Han ejer lejligheden, og så er vi lige pludselig mindre kollektive.

Hvem er bedst til ombygninger?
Adam har stået for arrangementet med dobbeltgangen, så man kan komme ind på hans værelse uden at gå ind gennem mit. (Jeg laver en tegning en dag. Det er møj besværlig at forklare.) Jeg tror dog det primært var håndværkere, der byggede. Undertegnede her kan faktisk godt være ret praktisk med en skruetrækker. Jeg har imidlertid kun hængt et vægskab op indtil videre.

Hvem står for indretningen?
Ikea + efterladenskaber fra vores forældre. Kan det kaldes indretning? Der er intet, der matcher. Hvis vi lader som om det er med vilje?

Hvem har mest tøj?
Kathrine. Jeg er nok nummer to. Men Ivan er mest forfængelig.

Hvem tjener mest?
Hah! Ivan vil hellere drikke øl og lege poet end at arbejde, og mig og Adam er fallerede filosofistuderende.... Kathrine?

Hvem tager oftest initiativ til sex?
Altså, så kollektive er vi ikke!

Hvem hygger mest (ok, der stod mysa i den svenske version, hvilket kan oversættes til en mere intim form for hygge, men se ovenstående svar)?
Alle. På måder, der ikke er fysisk intime, udover skuldermassage.

Hvem ringer mest?
Vi ringer ikke så meget til hinanden. Til gengæld skriver vi til hinanden på facebook fra hvert vores værelse. Desuden har vi tavlen i køkkenet.
Citat: "Drik kakako med sugerør! Snif coke med øret! Spis pandaer!" senere omformuleret til: "Løg, Vask op! Spis pandaer!", hvilket ledte til " Vask op! Vi er syge!"
Der var nok nogen der havde spist en panda. Måske med løg og coke.

Hvem SMSer mest?
Kathrine

Hvem fester mest?
Os alle. Fortrinsvis sammen.

Parmiddage?
Eh, vi holder filosofsommerfrokost i aften?

Hvem er mest nervøs for at møde den andens venner?
Vi e meget kollektive omkring vores venner.

Forældre?
Min mor er vist den der kommer mest. Helst når Palle er i udlandet og hun keder sig. De andre er ikke særlig bange for hende. Mere for mig, fordi jeg vil have at der er nogenlunde rent, når hun kommer.
Adams bor lige ved siden af, så han tager over til dem. Ivan tager også ud til forstaden til søndagsmiddage. Kathrines familie er jyder.

Hvem kan bedst lide børn?
Ivan?

Min partner(e)s interesse?
Adam: poker, øl, tung musik, sværtfordøjelig viden
Kathrine: mænd, øl, fine kjoler, veninder, fredage, slasherfilm, samleobjekter
Ivan: kvinder, fredage, øl, tung musik, letfordøjelig viden

Mine interesser:
Udendørssport, fine kjoler, øl, fredage, letfordøjelig viden, der fremstår som svær, rejse, læse.

2 kommentarer:

Solvej sagde ...

Takker for komplimenten :) Er måske ikke helt fortjent, men hvad. Er alligevel glad, specielt i dag, hvor jeg keder mig alene hjemme fredag aften, og bestemt kan bruge lidt opmuntring... Du må snart komme til Gunvor ;D

Nina sagde ...

ih, lille pus, det er da luksuriøst at komme og få mad hos dig. Måske vi kan finde ud af Gunvor i løbet af næste uge?