torsdag den 24. juni 2010

Glædelig sankt hans!

Det begyndte med at Kathrine spurgte om ikke vi skulle lave noget sankt hans aften. Det skulle vi selvfølgelig. Så spurgte Solvej om det samme, og havde en konkret plan; vi skulle til karensminde kulturhus i sydhavnen. Som foreslået, så aftalt. Derpå blev der fyldt lidt flere mennesker på, to finske couchsurfere, Kira fra specialekontoret, Solvejs kæreste og lillesøster og Adam, der sprang på impulsivt om eftermiddagen.
Jeg og Kathrine planlagde en delikat picknickmenu bestående af tzatziki, hummus, oliven, aioli, kartoffelsalat, hvivin, øl (den der med citron i kan ikke anbefales), sodavand og noget at lægge på fællesgrillen. Kira havde kage med, Solvej og lillesøster havde salat, brød, grillspyd og skumfiduser med, og det endte alt sammen i en fællesbuffet hvor alle smagte på alt.

Udover at spise os fordærvede morede vi os med at fællesgrille, høre en kvart båltale, hvor det budskab der tydeligst gik igennem var at man skal være tolerant og ikke må true homoseksuelle præster (så ved I det, hvis det var nyt), synge og nyde den brogede skare i kulturhusets have. Det ligger jo i sydhavnen, så det er ret folkeligt, hvis man skal være politisk korrekt. Typerne inkluderede Den Gamle Hippie uden Sko, Vikingen, De Skaldede Mænd med Keltiske Tattos og Hættetrøjer med hhvis. Angribende Tiger & Tsunamibølge i Japanstil, Den Tykke Dame i Tights, Teenagepigen med Afleget Hår der nassede Smøger af Farmand, Grønlænderne der gav os deres tiloverblevne engangsbestik, og De Fulde på Fyrre med Guitar, som jeg gav den tiloversblevne hvidvin.

Det var dejligt. Vi var glade.

PS: der bliver ingen billeder før jeg får et nyt kamera. Det gamle er sygt og laver striber og blå glorier om alting.

3 kommentarer:

renoghopgoogleblogspot sagde ...

Det lyder som en hyggelig aften, jeg skulle være taget med i stedet for at træne.

Jeg har en transportabel grill, måske vi snart skulle en tur i fælledparken og grille?

Nina sagde ...

Du ved jo godt du altid skal gøre som jeg siger. I øvrigt skulle jeg hilse fra Solvej og sige at hun vil inviteres med næste gang du holder noget.
Og ja!

renoghopgoogleblogspot sagde ...

Selvfølgelig er Solvej velkommen næste gang.

Jeg hører da (næsten) altid efter hvad du siger. Problemet er bare jeg også glemmer nemt. :)

Efter Roskilde må vi lave en grill aften