tirsdag den 20. april 2010

Havluft og tålmodighed

(disclamer; billedet er mit, men ikke fra i dag. Idag småregnede det, og der var færre bølger. Og skidekoldt. Det er dog det samme Øresundsvand)

I dag var jeg ude på min anden instruktionstur i Kvik, hvor jeg ror med Birte, Birgit og Abelone, og så Jens-Peter som instruktør. Og ja, jeg er mindst tyve år yngre end resten af dem, hvis ikke tredive. Så det går ikke superhurtigt, og det er nogle korte hyggeture vi er på, og der bliver gået langsomt frem med instruktionerne. Meget langsomt. Ikke noget sved på panden her, og for et utålmodigt menneske som mig, der vil have at alt sker Nu! kræver det lidt tilpasning. Jeg må nok også erkende at selvom jeg rent fysisk nok er i stand til at ro til Skovshoved, er jeg måske ikke i stand til det rent teknisk. Jeg skal også lære at ro ordentlig. Det er nok meget fint at der er nogle damer, der spørger om de samme ting mange gang, og en instruktør, der godt gider fortælle om de samme ting mange gange, for jeg ved jo egentlig godt at jeg ikke er superwoman, der kan lære det hele på den halve tid.

Iøvrigt de er enormt søde, og det er superhyggeligt. Desuden er det altså med vilje, at jeg har valgt en roklub, hvor de andre ikke alle sammen er ligesom mig. Der er jo temmeligt mange mennesker i mit liv, der ligner mig frygteligt meget. Jeg holder meget af alle mine venner, jeg kan spejle mig i, men det er ikke altid enshed, man får udvidet horisonten af.
Desuden får jeg lov til at styre båden. Det får man sådan set endnu mindre motion af, men det er ret sjovt, og man finder virkelig ud af hvordan sådan en firer virker.
Og jeg bliver nok frigivet en gang i begyndelsen af maj. Så må jeg ro ligeså tosset jeg vil.

Ingen kommentarer: