torsdag den 8. april 2010

Det er det her jeg laver

Sundhed og sygdom i filosofisk perspektiv
- Konference om filosoffers arbejde inden for sundhedsområdet.


Er filosofi med til at definere vores sundhedsbegreb?
Hvad er filosofiens rolle i etiske diskussioner af sundhed og sygdom i dag?

Tid: 15. april 2010, kl.13.00 – 17.00
Sted: Afdeling for Filosofi og Videnskabsteori, RUC, Audi 17/18

Program:
Kl. 13.00 Velkomst

Kl. 13.15: Statsdirigeret lykke? – om balancen mellem at fremme sundhed og definere det gode liv belyst ud fra eksempler på aktuelle forebyggelsesprojekter.

Ved Anna Paldam Folker, Projektleder, Ph.D., Center for Forebyggelse, Sundhedsstyrelsen.

Kl. 14.30: Sisyfosarbejde? – At sætte filosofien på skemaet i uddannelsen af professionsbachelorer i sundhed og ernæring

Ved Liselotte Hedegaard, Medicinsk Videnskabsteori, KU, cand.mag og DEA (diplôme d'études approfondies)

Kl. 15.30: Kampen om filosofiske perspektiver i den politiske arena – belyst ud fra en række tværfaglige møder i ’ Nanomedicine Roundtable'.

Ved Karin Christiansen, Post.Doc., Ph.D., Center for Menneske, Sundhed og Kultur, IFI, AU

Kl. 16.30: Plenumdiskussion med de tre oplægsholdere

Kl. 17.00: Generalforsamling for Netværk for kvinder i filosofi.


Alle er velkomne og arrangementet er gratis!
Rejserefusion for KiFF medlemmer og deltagere i generalforsamlingen
Arrangeret af KiFF, Netværk for Kvinder i de Filosofiske fag



Altså noget med at få folk til engagere sig i ovenstående og blive medlem af KiFF. Kom frisk - jeg lover det er mere spændende end hvad du tror!

2 kommentarer:

renoghopgoogleblogspot sagde ...

Det vil blive 4 timer med mange spørgsmål fra min side.

f.eks.

Hvad er sisyfosarbejde og er det relateret til sygdommen, man kommer til at tænke på?

"Kampen om filosofiske perspektiver i den politiske arena" er det et dukkeshow imellem F. Nietzsche og W. Churchill, hvor de tæsker hinanden til sidst?

Hvis det er ja til det sidste, så kommer jeg helt sikkert en tur forbi

Nina sagde ...

Altså nu du siger det, så skal jeg forbi Henrik og hente en diktafon på søndag, og tænkte på om jeg må komme forbi dig og bruge dig som prøveklud på mit oplæg? Du må spørge alt hvad du vil.

PS. Churchill var politiker. Det er noget andet end filosof. Også selvom man taler om politisk filosofi.