fredag den 31. oktober 2008

Jaa! Jeg er journalist om fredagen!

jeg har fået nyt arbejde! Jeg er journalist sammen med Sara hver fredag, faktisk begynder jeg på mandag. Og jeg er i virkeligheden lidt mere hendes personlige assistent; så jeg skal lave oversættelser og radiospeak. Men hvor bliver det dejligt at lave noget der faktisk har med min uddannelse at gøre, forhåbentligvis bliver det også spændende og lærerigt og kan skrives på cv'et og alt muligt! Min første testspeak gik også rigtigt fint, og bliver klippet sammen og sendt næste uge. Så kan I høre mig sige ting om Kina hvis I savner mig. Eller bare så vi kan få flere lyttere.
Men jeg er virkelig glad for at have fundet noget mere interessant end softwaretesting. Det var lidt ligesom at skulle i skole hver dag og kun have fysik (eller hvad der nu lige var jeres værste fag); jeg sidder og kigger på uret - seks timer til jeg får fri, jeg henter lige en kop te - arbejder - kigger på uret  - nu må der være gået rigtig lang tid - 5 timer og 45 minutter til jeg får fri...
Så jeg håber min ene dag om ugen kan blive til mere. 
Og nu skal jeg i sauna.

Gårsdagens finske ord: 
kalakukka: aborre og gris indbagt i rugbrød, en kulinarisk specialitet fra Savo. Den skal ikke skæres som almindeligt brød, men man skærer toppen af brødet, så der er hul til fisken og så skærer man skiver fra siden og putter fisk på. Nemlig. Og hvis man skærer det forkert så griner savolaiset (folk fra Savo) af en. Så er man jo ligeså dum som dem fra Helsinki.

Dagens finske ord: 
Poliisiammattikorkeakoulu. Lidt nemmere. Noget jeg kører forbi i bussen når jeg skal til det kedelige arbejde. 

I bagged a second job as a journalist. So Ill be helping Sara out once a week doing translations and radiospeak, my first test went so well they'll use it next week. So nice, I'm really not very much into the softwaretesting...

Finnish word of yesterday: 
Kalakukka: a culinaric specialty from Savo, perch and pork baked in ryebread; wich you cut open at the top, and then slice form the side and put the fish on the slices. If you slice it like normal bread the savolaiset (people from savo) will laugh at you. Cause then you're just as daft as the helsinkilaiset.

Todays Finnish word: 
Poliisiammattikorkeakoulu. A bit easier, I drive past it every time I'm going to the boring job.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tillykke Babe