søndag den 19. oktober 2008

Guitar & salsa

Man tager en guitar

god mad

og noget at drikke.
Så har man en fest. 10 stykker denne gang, nye og gamle couchsurfere, venner og venners venner. Fester ender altid i køkkenet, men Juha-Pekka havde taget guitar med, og han blev sendt ind i stuen. Så endte festen der, køkkenet er lidt lille for 10 mennesker.
Ved midnatstid smed jeg alle ud,  og vi tog videre på bar/andre fester/salsa og var 5 stykker der endte  med salsa og liveband.  Lørdag var sove-længe-gøre-rent-se film dag  og søndag stort set det samme. Dog plus en gåtur.

Fredelig søndag

Jeg havde fri torsdag og fredag, og havde egentlig planer om at foretage  mig spændende ting, men har brugt tiden på småt diverse og skrevet den sidste del af min udvekslingsansøgning. 
Mit finske bliver bedre på trods af at det af en eller anden grund altid er lidt sværere at komme til undervisning om torsdagen, så det kun er blevet tirsdage i løbet af de sidste par uger. Men jeg øver mig.  Og jeg har et jobinterview næste onsdag- jeg skal lydtestes på Saras arbejde. Hun er også fra Danmark og arbejder som journalist her i Tampere, hvor hun skriver om Kina - på dansk. Der skal egentlig være to danske journalister, men de hænger ikke på træerne her i Finland, så hun har overtalt firmaet til at prøve mig som hendes personlige studentermedhjælper. Det bliver spændende - og det er nok lidt mere interessant at prøve at lave radio og oversættelser end at teste mobiltelefoner. Så ønsk  mig held og lykke!

I had a little party for some of the friends and couchsurfers. We managed to have people partying in the livingroom this time, the kitchen is a bit too small, but somehow the party always end up in there. Juha-Pekka and his guitar did it for the livingroom though. Around midnight we went salsadancing.
The rest of the weekend has just been about lazying about. And I have a jobinterview on next wednesday- I'm being radiotested! Only part-time, but would be so great! Wish me luck.

3 kommentarer:

david santos sagde ...

Great posting!
Nice photos and pretty colors. Have a nice week.

Michael sagde ...

Hei Nina mfl.

Der ser jofint og meget finsk ud i Tampere og den anden by med mange søer og et gammelt finsk småbruk.

Det lyder voldsomt med 2 danske journalister i Tampere!? Lydprøve? Er det Radio Tampere på finsk??

Hilsen din fader

Nina sagde ...

Hej far
Det er radio på dansk på nettet, via en finsk kanal. Firmaet det drejer sig om ejes af en kineser, og han har også andre teams på fransk, engelsk osv. Og ifølge Sara har hun ret travlt og kunne godt bruge noget aflastning. Så umiddelbart er det jo fint for mig. Og noget mere interessant og relevant end softwaretesting.