mandag den 6. oktober 2008

Besøg!


I weekenden havde jeg besøg af den her dreng: 
Det er Steffen fra træningen derhjemme på Vestegnen. 
Han havde en meget stor tøjhund med, men desværre var den lovede snaps og avis blevet væk med kufferten. Jeg introducerede ham til finsk madkultur (ikke så populært) finske barer (mere populært) og finsk baberating (meget populært). Det hedder iøvrigt brudspaning på svensk. Så ka' I lære det!
Vi var ude på lange ture i Pyynikkiskoven og ved søerne, og lidt ved motorvejen da jeg blev væk og insisterede på at gå den forkerte vej, og i byen hvor der blev taget billeder. Mange! Men mit kabel ligger hjemme. Så der kommer flere billedkavalkader senere. Og vi spiste finske vafler i Vohvilakavhila, der ser ud som om den er grundlagt af en finsk bedstemor i 1956 og ført videre af hendes børnebørn uden ændringer, og bøf og laksesuppe på restaurant Plevna. 
Ellers er det mest arbejde i øjeblikket, jeg er fuldt booket de næste tre uger. Jeg skal nok et smut forbi Kuopio næste weekend og være lidt turist sammen med indfødt guide. Det bliver fint.


3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fantastisk by du har fundet dig, jeg er nu tilbage i dejlige smogfyldte København igen.

Jeg skal lige bruge din adresse, hvis du gider at sende den til mig.

Fint billede du har fundet, helt sikkert fra min bedste vinkel :-)

Nina sagde ...

ja ja, men jeg skulle jo ligesom også huske både kamera og computer for at få lagt det rigtige billede op. Glad nu? ;-)

Anonym sagde ...

jeg er meget glad nu :-)

Hvis du sender mig din adresse, så sender jeg dig politikken som jeg lovede dig.