søndag den 26. oktober 2008

Hvor blev de af?

I denne weekend har jeg haft besög af Sarah fra Australien, som skriver Phd i fysik i Helsinki. Noget med superledere og köleskabe der kan köle ned til -200.
Vi spiste thaimad, og var på sightseeing, og gik tur i skove og spiste munkki (finske doughnuts) og var på kunstmuseum og stog på cafe og tjekkede mails og tog hjem og spiste og tog til fest hos Heikki og spiste pizza og stod op og havde glemt at stille urene tilbage og stod og gloede udenfor Vohveli Kahvila indtil vi fandt på at gå på café Runi (digt) og spiste en helt fantastisk overdådig morgenmad der. Og så nåede Sarah lige präcis ikke sit tog til Helsinki, så vi blev nödt til at drikke en til kop kaffe på en anden cafe. Meget god mad, og hygge; det er rart at få besög heroppe, der er nogen i Helsinki jeg kender. Og det var egentlig også meget fint at blive mindet om hvor meget der er her i byen som jeg faktisk ikke har set endnu.

I övrigt er man jo begyndt at kunne köbe appelsiner igen. Men der er bare noget der undrer mig. Hvor er blodappelsinerne blevet af? I ved de der röde appelsiner der smagte enormt godt? Jeg erindrer at man kunne få dem i brugsen på Läsö da jeg var lillebitte barn (her må min Fru moder eventuelt korrigere mig. Er det egentlig rigtigt? Var der også blodappelsiner i Norge?), men jeg har ikke set dem i mange år. Hvor blev de af? Er de uddöde? Sälges de bare ikke mere?

Og jeg har fast låne-net tid hver mandag og onsdag (ungehfär) mellem 7-9 dansk tid. Hvis der er nogen der gerne vil tale med mig over skype.

1 kommentar:

Michael sagde ...

hei Nina!

Du har spist mange blodappelsiner. Jeg mener, at de først kommer senere på året, for de er fra Scicilien, hvor mafiaen ikke længere er så aktiv, så derfor er der mindre blod i blodappelsinerne.

I øvrigt så ha Jukka-Matti, da meget flink ud!

hilsen
din fader