onsdag den 13. oktober 2010

Sand mellem tæerne

Her skulle have været et billede. Det er der ikke, fordi min telefon og min computer ikke er på talefod. Noget med at vælge en anden mappe at gemme billeder på, men det kan jeg ikke finde ud af hvor jeg kan vælge.

Billedet er ellers en meget fin solopgang over Øresund set fra Svanemøllestranden. I undrer jer muligvis over hvad pokker jeg laver nede på Svanemøllestranden så tidligt om morgenen, hvis nogen gætter på at jeg var ude at ro, er det dog forkert.

Jeg var ude at bade. Vinterbade, eller mere korrekt, efterårsbade. Om det er koldt? Lige omkring 11 grader celsius, så jeg har været i køligere.
Ligefrem at udsætte sig for det frivilligt, og ikke bare fordi man er på vandretur og enormt snavset, lyder måske lidt ekstremistisk, men det er ret fantastisk at begynde dagen med havblik, sandstrand og gylden solopgang. Jeg ved der kommer efterårsdage med gråregn og bølger, men jeg tror faktisk også at den slags dage også bliver lidt smukkere, hvis de begynder med et morgendyp, så jeg har tænkt mig at fortsætte med mit vinterbaderi. Lidt mindre spleen, lidt mere glæde.

I må gerne synes at jeg er skør. Jeg synes det er dejligt.

Edit: jeg vil morgenbade, såfremt det lykkes mig at stille mit vækkeur så jeg vågner til solopgang, fremfor til lyden af ivrige skolebørn på vej i skole. Selv de bedste intentioner...

Ingen kommentarer: