onsdag den 27. oktober 2010

Og så suger du kønsbenet op til navlen og ballerne ned fra lænden

Roklubben har startet vinteraktiviterne. Om onsdagene er det en lille dame med runde overarme og topmave, der lærer os yoga.
Hun minder mig mest af alt om fysioterapeuten, der huserede på min norske barneskole, med meget naturligt hår og krop og tøj og roligmonoton stemmeføring. Og meget seriøs. Alle små barnerygge blev rettet til tinsoldaterperfektion.
Her er det alle de ældre herrer og damer i rodragt, der prustende forsøger at vride arme og ben ud i trekantspositioner og stræk. Og mig og Tim, der kommer til at fnise af de besynderlige ordrer om at trække op og ned i knæ og rulle skuldrene bagud og ned på ryggen.
Alle ordrer gives i du-form; "du trækker vejret" - ja, for ellers dør jeg, i hvert fald sådan i længden og "du følger bare med på dit eget niveau" og "du går nu ud i en asthavashavavishata". Ahva sa' damen jeg skulle? Nå, sætte mig på knæ...
Men spøg til side, hun er vist ganske udmærket, og det ville ganske givet være behageligt, hvis nu gymnastiklokalet var varmet op til mere end 15 grader celsius.
Jeg tager helt sikkert lange bukser på næste gang.

Ingen kommentarer: