mandag den 20. september 2010

Men weekender kan jeg godt lide

I weekenden er det ikke spor svært at vågne, da er jeg tidligst oppe og henter avis i postkassen og laver lækker morgenmad til mig selv. Læser alt fra politisk debat over motionssiderne,s om jeg egentlig altid blvier lidt harm på, fordi de kun skriver om at løbe, som om det var den eneste form for motion der duede, når nu det er så kedeligt at løbe, over litteratursiderne, der altid giver mig lyst til at gå på biblioteket og låne bøger og gemme mig i hængekøjen med en kop te resten af dagen. Og nu er det blevet efterår igen, og lige køligt nok at svømme ved svanemøllestranden (i hvert fald uden våddragt, og sådan en har jeg ikke rigtigt råd til i øjeblikket), så om søndagen er jeg hende densporty, der står ved i øbrohallen klokken ni om morgenen, når de åbner.

Jeg læste nu ikke bøger hele dagen, istedet var jeg ude ved mit hav til styrmandskursus om lørdagen og kajaktur om søndagen. Meget pædagogisk blæste det en halv pelikan lørdag eftermiddag, så det var ekstra svært at lægge pænt til. Det gik nu alligevel.

Cyklede en tur op langs med strandvejen bagefter (som om det ikke er nok at ro strækningen fire gange om ugen) for at se til min farmors hus, der er blevet tømt helt og aldeles og har fået et 'til salg'-skilt udenfor ved vejen og ser helt småt og fremmed ud, selvom der stadig lugter af farmor.
Og alle de der småtng, der skal gøres såsom at vende potteplanter, der strækker sig efter lyset, så de kan gro jævnt, vaske tøj og gulv, lave græskarsuppe og se temaaften på DR om polyamorøse forhold, mens man spiser fødselsdagschokolader.

Ingen kommentarer: