mandag den 9. november 2009

Danmark udenfor København: Odense

jeg nåede at tage et billede i Odense, af HC Andersens hus, før kameraet løb tør for batteri, og det har I nok alle sammen set før. Til gengæld var jeg på besøg hosKenneth, som jeg besøger igen, fordi han ha rmere at byde på en enhver anden lille filosofi; han bor i UAP, urban art projekct, på Odense havn, hvor der findes ubegribeligt dyre og fancy boliger og gamle udslidte lagerhaller; det er sålart lagerhallerne, som Kenneth og Co er beboere af, det er der der sker noger, det er det hvor de laver stop-motion-animation-film, hvor alle punkere, skatere, og alle de andre børn, der ikke passer ind i firkanten, har lov til at være sig selv, og gid, hvor jeg ønskede at jeg vidste sådan noget fandtes, da jeg var teenager, og at jeg turde tro på det. Jeg så også ting der var meget mere spændende end et hus, som en afdød forfatter en gang har levet i, og selv om han er berømt, så må man vist indrømme at den gode HC ikke kunne komme væk fra Odense hurtigt nok.

Ingen kommentarer: