tirsdag den 13. oktober 2009

I go out on Friday nights

I Århus træskibshavn ligger der et skib uden mast. Der bor en af Rasmus venner (kan I huske Rasmus? Det var ham jeg mødte i Trondheim og fulgtes med over Saltfjellene i Nordnorge) og han holdt fest i fredags og Rasmus havde inviteret mig med. Så der sad jeg omgivet af glade håndværkere og træskibsbeboere, der fortalte røverhistorier og drak øl og faldt i vandet og hørte bluegrassmusik og sov ud over hele skibet på tilfældige madrasser og brikse.
Om morgenen var der en af de gæve gutter der hentede morgenbrød til os alle sammen, og så fortsatte vi med kaffe og Allan Olsen og hyggesludder, indtil jeg skulle med et tog til København klokken 14.30, og spise middag hos Solvej. Der blev jeg mesterlig trakteret med en ny eksperimentel opskrift på gulerodstærte, der smagte ganske glimrende, men mest mindede om gigantgrøntsgaskroketter og chokoladekage til dessert.
Om søndagen sad jeg og læste om krisekommunikation i organisationer, og det er fuldstændig lige så kedeligt som det lyder, og da jeg så var færdig skulle jeg have læst endnu flere tykke bøger, men så fik jeg en meget dejlig SMS fra Linda.
Der stod der at jeg skulle til koncert, og det havde vi også aftalt for så frygtelig længe siden at jeg fuldstændig havde glemt det.
Så jeg skyndte mig at spise aftensmad og drøne ud til DR's nye koncertsal og høre Nouvelle Vague, der spiller covernumre af bl.a. Johnny Rotten med Bossa Nova-rytmer (og her kan I høre Nouvelle Vague's version) med to yndige franske sangerinder, hvor den ene er enormt puttenuttet, og den anden bor i en trés sexy gummikrop, og kan danse udover en scene på en måde jeg aldrig før har set. Der er også tre fine franske mænd, der spiller kontrabas (tror jeg nok det hedder) og trommer og keyboard, og sjældent er en kontrabas blevt behandlet så lidenskabeligt.
Så var det søndag aften og jeg gik hjem i seng, og nu skal jeg lave alt det kedelige jeg ikke nåede i weekenden.
Men det var godt nok rart at lave sjove ting.

Ingen kommentarer: