tirsdag den 6. oktober 2009

Grødhoved

I øjeblikket ville jeg slet ikke kunne overleve uden min kalender, for min hjerne er blevet til noget ubrugeligt mos, der glemmer alting. (Ja, mit rugbrød blev sort igen.) De fleste af denne uges dage har jeg to forelæsninger, halvdelen af dem overlapper, så jeg kun kan komme til den ene, men selvfølgelig alligevel skal læse til dem begge to. Når jeg så endelig læser, er det lige ved at jeg går i gang med samme tekst flere gange, fordi jeg ikke kan huske om jeg har læst til det ene eller det andet fag.
Det er nok ikke en helt optimal måde at studere på, for jeg synes ikke rigtigt at der er særlig mange af de kloge ord, der bliver hængende.
Trods alt nåede jeg lige forbi Thorvaldsen før de lukkede, for at lave research tre kvarters til min "reportage", som jeg skal aflevere til journalistisk formidling på torsdag. Han skal bare være glad for at jeg ikke skriver om Palles 60-års fødselsdag i lørdags. Eller mit retsfilosofiessay.
Men iøvrigt var der rigtigt fint ude på Thorvaldsens, og det havde jeg helt glemt (også), så nu vil til at søge et job derude i skoletjenesten.
Ja, så sammenhængende er jeg for øjeblikket. Hvis der var noget I mener er uklart, må I klage.

2 kommentarer:

Michael sagde ...

hei,

Nu tar du vel din Tran?? Blåbær er godt for hjernen sammen med fed fisk, nødder og bitter chokolade! Ikke i samme ret nødvendigvis.

Jeg går udfra, at det er Thorvaldsens Museum. Jeg kender lederen Stig Miss. Du kan jo refere til din museumserfaring.

Hilsen din fader

Nina sagde ...

Helt ærligt så spiser jeg flest rugbrødsmadder. Men jeg kommer nu ofte makrel på. Og har lige spist mandelkage med chokolade. Blåbær må jeg komme op til jer og spise.
Men så vil jeg hilse Stig, hvis ellers jeg kommer til samtale, og han skulle være der.