torsdag den 25. juni 2009

På æventyr

I aften rejser jeg med lavprisekspressen til Trondheim og kommer frem tidligt om morgenen. Så bliver jeg der et par dage og ser mig lidt omkring og derefter skal jeg videre mod Bodø og op til Lofoten, hvor Kari har en tante, hvis brusebad og vaskemaskine jeg gerne må låne. Jeg ved ikke helt hvordan endnu, man kan tage toget, men det er finere at rejse langs kysten. Dog er det sidste nok lidt dyrere. Jeg planlægger at spørge i turistinformationen i Trondheim. Så skal jeg fra Lofoten op til Alta med et par forskellige busser, og fra Alta til Nordkapp og ud og sove i telt på Knivskjellodden, som er det nordligste punkt i Norge (det der med Nordkapp er bare for turister). Så tager jeg til Karasjok og kigger på samer og rensdyr og videre til Inari i Finland, hvor der også er samer og rensdyr. Derfra bliver det nok Sodankylä, Rovaniemi, Oulu og hjem til Tampere, hvor en særlig ung mand fejrer sin 30-års fødselsdag den 13. juli. Der kommer opdateringer, når der er internet, ellers kan man præve at sende en sms. På det norske nummer i øjeblikket. Og når jeg kommer til Finland skifter jeg selvfølgelig tilbage til det finske nummer. Så hvis I ikke kan få fat i mig, er det ikke fordi jeg er druknet i Lofoten, det er bare fordi jeg er besværlig.

Og min far er blevet godt gift af vejen med en yndig turkis brud, og Lars og Janne gav en sejltur fra Strömstad op igennem Oslofjorden til Oslo. Og jeg skal ihverfald ud og være skibsdreng på Lars' båd, når jeg kommer til Danmark i efteråret.

Ingen kommentarer: