lørdag den 19. september 2009

Der findes også et Danmark udenfor København

Fredag morgen stod jeg frygtelig tidligt op g tog toget fra Nordhavn til hovebanegården, og derfra til Århus. Jeg har ikke været i Århus, siden jeg var så lille at jeg overhovedet ikke kan huske det.

I Århus gik jeg ud til universitet, Nobelparken, afdelingen for filosofi , og talte med de to flinke forkvinder for Netværk for kvinder i filosofi. Vi blev enige om at jeg sagtens kan skrive et speciale, der involverer både kommunikation, filosofi, kvinder og karriermuligheder indenfor filosofi. Derefter var der semesterstartsforedrag og reception, og så var klokken 16.

Derfortog jeg på en ret tilfældig sightseeing i Århus, hvor jeg kiggede på ting & sager og entlig følte mig mest træt. Men Århus er da en umanerlig nuttet og hyggelig by.


Jeg nåede også lige forbi Den gamle by i Århus, der var lige ved at lukke, og derfor særpræget spøgelsesagtig.
Så var jeg meget træt, og dalrede ned til toget, hvor jeg købte chokoladekiks og lakridser og et eurowoman som jeg knap nok kunne holde øjnene åbne til at læse i.
Og var hjemme 22.45.



Ingen kommentarer: