lørdag den 20. september 2008

Finland er ikke så skidt enda

når man har venner hvis internet man kan låne og som ovenköbet spiller på guitar for én mens man taster. Mit liv har ikke väret vildt spändende siden sidst, jeg har overarbejdet fordi vi havde et besvärligt projekt med deadline i fredags (som dog er overskredet alligevel), der er dog tydelige fremskridt at spore i min forståelse af hvad jeg egentlig foretager mig; f.eks er jeg istand til at finde mine arbejdsopgaver og vores interne sites selv og har fundet ud af hvem jeg sender computer-duer-ikke-mails til. Ellers er jeg ved at blive uddannet i finsk kultur af Juha, vi har bla. set en film om det verdensberömte finske 70'er rockband Hurriganes. Og i aften holder jeg 3x födselsdagsfest hjemme hos mig; mig selv og Sara og Heikki, dvi bliver et sted mellem 15 og 20 mennesker på min 38 m2, med 1 stol til deling. Der skal nok blive opdatering med billeder og fyldig referat!

Ps. Underholding i Finland lördag formiddag: tag til traktorträf foran det lokale shoppingcenter!

Life in Finland isn't bad when you can borrow your friends computer to update blogs and they play the guitar (really nice) while you're writing. Have mainly been working late, but am now capable of finding my own tasks and the companys internal sites and now also know to whom I should complain when my computer doesn't work. Juha is educating me on Finnish culture, we've seen a film about the world famous seventies rockband Hurriganes. haven't heard of them? You gotta be kidding!
And tonight's the big b-day for me and Heikki and Sara.

2 kommentarer:

Michael sagde ...

Jamen,
der er ikke meget som slår "Leningrad cowboys" finsk traktortræk - men det skal være på de lokale "ursus" traktorer!

Det skulle da være badstue og finsk tango eller at spille "jokka"

Din fader

Nina sagde ...

EDet var dessvärre Caterpillar traktorer og ikke Ursus. Finland er ikke hvad det har väret.