torsdag den 9. juni 2011

Kære cyklist


  • Lad være med at køre ind foran mig og bremse pludseligt op. Eller svinge til højre. Det er dumt og din egen skyld at jeg kører ind i dig.
  • Husk også lige at vise hvornår du gerne vil drejer og stoppe og sådan. Med en arm ud til en side. Eller op. Tak.
  • Din cykelhjelm er ikke et magisk skjold, der værner dig mod alle farer.
  • Det er dine cykelbukser og neonfarvede trøje heller ikke. Og de gi'r ikke ekstra fart. Du kan stadigvæk blive overhalet af en lille fartdjævel i uniformsbuks på et gult skramlelyn med tre gear.
  • Se dig lige bagud for du kamikazeoverhaler midt i det hele.
  • Og hold til højre hvis du cykler langsomt. Hvordan kan du egentlig cykle så langsomt uden at vælte?
  • Jo, du cykler langsommere end mig. Også efter næste røde lys. Er du sød at blive omme bagved, så jeg slipper for at overhale dig i hvert eneste kryds fra Nørrebro til Amager?
  • Kære venne/kærestepar. Det er ikke altid til at se forskel, men uanset hvad er det pisseirriterende når i fylder for tre cykler og holder i hånd og snakkecykler enormt langsomt og ikke gider flytte jer, fordi I er så forelskede i jer selv.
  • Og dig med den hvide sommerkjole; husk at tage trusser på. Det har ekshibitionistiske konekvenser, når du cykler.
  • BTW, beklager egne ekshibitionistiske tendenser i onsdags. Jeg vidste ikke at den kjole var så kort. Men jeg havde trusser på!
  • A propos numser; ham med den pæne af slagsen må gerne cykle lidt længere, end bare over Knippelsbro. Er du helt sikker på du ikke skal ind mod Nørrebro?
  • Men hvis du ikke kan høre min ringeklokke for din Iphonemusik, anser jeg det for at være min ret at råvve af dig, til du flytter måsen. Drop det dér fornærmede blik; verden er ikke din appelsin. Du må deles!

Ingen kommentarer: