fredag den 10. juli 2009

U-turn

Så er jeg i Tampere igen, parat til at fejre fødselsdag for JP d. 13. juli, og skal ellers pakke mine ejendele sammen og sende dem hjemad. Jeg er nemlig slet ikke færdig med at være ude at rejse, og siden der både er ferie og penge på kontoen tager jeg afsted igen, når jeg er færdigpakket.
Så bliver det op nordpå i Finland og ind til Norge og Nordkapp, ned til Lofoten, Bodø og hurtigrute til Trondheim, og derfra bus hjem til far i Oslo og derfra til København.
Nu nåede jeg jo ikke rigtigt Nordkapp i denne omgang, og det var måske også lidt ambitiøst på knap to uger, hvis ellers man skal nå at se noget. Så rendte jeg jo ind i Rasmus i Trondheim, han var også på eventyr og på vej mod nord, og havde en bil med en ledig plads. Den tog jeg med glæde. Og da vi godt kunne lide hinandens selskab (nu ikke på den måde, hvis I tænker sådan, kan I godt tage og dyppe indersiden i en gang tredobbelt salmiakspiritus. Det var meget ærbart.)
Han ville gerne på fjeldtur, og det ville jeg faktisk også, så vi tog over Saltfjellene, og jeg blev sat af i Arjeplog i Sverige. Derfra tog jeg med bus til Umeå, hvor jeg sov på en meget pudseløjerlig campingplads (hvorfor er campingpladser altid lidt underlige?) og med færge til Vaasa og tog til Tampere, og nu sidder jeg her og synes det er gået meget stærkt det hele.
For tre dage siden sad jeg på et norsk bjerg, for to dage siden lå jeg i et telt og delte rom og røverhistorier med Rasmus i midten af Sverige, igår rejste jeg hele dagen, og nu er her alt for mange vægge.

Ingen kommentarer: